Kalandozás a jótettek világába – tippek Adakozó Keddre

Ma van Giving Tuesday vagy ha úgy tetszik Adakozó Kedd, az adományozás ünnepe vagy ha úgy tetszik világnapja. Ez a nap az adományozásról szól, tökéletes ráhangolódás az ünnepi készülődésre, amikor mindenki kimutathatja jószándékát, mások iránti felelősség vállalását. Mi ez a nap, és milyen lehetőségeket tartogat nonprofit szervezeteknek? Tippek Giving Tuesday-re.

Civileknek talán az egyik legfontosabb ünnepnap a naptárában, nekünk adománygyűjtéssel foglalkozó szakembereknek mindenképp. Jó apropó ez a nap arra, hogy beszéljünk a jótékonyság fontosságáról, a benne rejlő csodás lehetőségekről, arról az érzésről, amit az adományozóban és az adományozottban kelt. Jó apropó, hogy felhívjuk a figyelmet az épp zajló gyűjtéseinkre, vagy ha épp nincs kampány, akkor kérjünk az ügyünkre, az általános céljainkra. A világ több mint 100 országában ünneplik ezt a napot, használják fel a jótékonyság népszerűsítésére, Magyarországon még sok dolgunk van addig, amíg mindenkihez eljut a híre.

A szervezetek, amelyek épp adománygyűjtő kampányban vannak, általában könnyen használják ki a Giving Tuesday apropóját, hatékony posztokra, levelekre számíthatnak ezen a napon. Érdemes rendezvényeket, kitelepüléseket is szervezni, nemcsak adományozásra kérni az érdeklődőket, hanem beszélni nekik magáról a jótékonyságról is.

Frappáns, vicces és legfőképp kedves kérések, pici ajándékok, apró játékok lehetnek segítők ebben a figyelemfelhívásban.

A Giving Tuesday napjának kedvelt eszköze a kihívásos villámkampány, melyet selfie vagy unselfie kampány is támogat, különösen sikeres lehet ha több celebritást is sikerül csatlakozásra hívni ezen alkalomból. Kivételes alkalom a Giving Tuesday az összefogásra, baráti közösségek vagy szomszédságok közösen tűzhetnek ki egy segítő célt, munkatársak egy csapatának, sőt akár nonprofit szervezetek közös fellépésére is jó lehetőség, összehangolt kommunikációjuk, kérésük bizonyosan erősebb hangon szólal meg, mint külön-külön.

Giving Tuesday napján sokan és sokat beszélünk az adományozásról, a kommunikációs felületek tele vannak a társadalmi szolidaritásra hívó üzenetekkel. Bízhatunk benne, hogy egymást erősítik ezek az üzenetek, csatlakozásra hívnak rengeteg embert.

A lehetőségek száma végtelen, csak a fantáziánk a határ. Egy ötletes villámkampány, amely aktivizálja barátainkat, ismerőseinket. Apró tartalmak, egyszerű üzenetek a social media felületekre, amelyet mindenki könnyen elkészít és könnyen befogad, másokat könnyen csatlakozásra késztet.

Üzenetek minden csatornán, ahol most kivételesen nem a szervezetről, az ügyünkről beszélünk, hanem arról, hogy jó embernek lenni mennyire fontos és felemelő.

Kisebb-nagyobb közösségi jócselekedetek az Adakozó Kedd napjára vagy ahhoz kapcsolódóan most nemcsak az aktuális céljainkra, hanem a hozzá való csatlakozásra is ráirányíthatják a figyelmet.

És nem utolsó sorban játszani hív minket ez a nap, kalandozni a jótettek világába, hívni másokat is. Büszkélkedni jótetteinkkel, vinni az általunk választott ügy, szervezet hírét, annak a jelentőségét, hogy tenni valakikért, valamiért talán a legfontosabb dolgunk.

Appy Academy

Képzések nonprofitoknak, akik profin akarják csinálni
Megnézem >

Ez is érdekelhet

Támogatóink